Svou lidskost a statečnost věnovala dětem ve školních lavicích

Autorský tým: Aneta Komersová, Denisa Kadaňková, Inika Šedivá, Klára Römerová, Aneta Marková
Pedagogické vedení: Mgr. Božena Jarešová
Škola: ZŠ Pardubice, Bratranců Veverkových 866

Miloslava Jarošová měla svou práci nesmírně ráda, učitelské povolání bylo pro ni skutečným posláním. I přes klikatou cestu ke studiu učitelství se svého snu nevzdala a představovala si, jak bude učit svou vlastní třídu. Nejenom, že později skutečně vyučovala, ale připravovala pro své žáky nejrůznější pomůcky. Každý prvňáček měl od paní učitelky svou vlastní Živou abecedu. Vytvořila také abecedu pro romské děti: „…a začala taková hezká, asi půlroční cesta, protože jsme s manželem pochodovali po hospodách a hledali tatínky a maminky Romky. A potřebovala jsem, aby mi řekli, hledala jsem podstatná jména, která jsou jednoduchá a v romštině i v češtině začínají stejným písmenem. A musela to být podstatná jména, která jsou prostě jednoduchá. Ty děti vědí hned „stůl“, romsky „skaming“. Takže, písmenko souhlasilo, slova začínala stejně, no a kolega Hrubeš maloval obrázky…“

Příběh Miloslavy Jarošové - rozhlasová reportáž