- Fotografie 41
- Video 0
- Audio 0
Na prezentaci v Městské knihovně Hradce Králové návštěvníci vyslechli devět pamětnických příběhů.
Ve čtvrtek 19. června 2025 se v sálu Městské knihovny Hradce Králové uskutečnila společná závěrečná prezentace dvou běhů projektu Příběhy našich sousedů – Hradec Králové a Jaroměřsko. V obou bězích se do projektu zapojilo celkem devět týmů z osmi škol pod vedením deseti pedagogů.
V Hradci Králové pracovaly týmy z těchto škol: ZŠ Jiráskovo nám. (tým pod vedením Petra Miksánka zpracoval formou video reportáže příběh Karla Moravce), MŠ a ZŠ Josefa Gočára (tým pod vedením Lucie Hronové a Petry Kubíčkové zpracoval formou rozhlasové reportáže příběh Josefa Bavora), ZŠ třída SNP (tým pod vedením Tomáše Blažka a Jana Juračky zpracoval formou komiksu příběh Pavla Hubáčka) a MŠ a ZŠ Svobodné Dvory (tým pod vedením Aleny Fialové zpracoval formou video reportáže příběh Jaroslava Nohejla).
Na Jaroměřsku všech pět týmů zpracovalo příběhy pamětníků jako rozhlasovou reportáž. V ZŠ Smiřice pracovaly dva týmy, oba pod vedením Martina Jaborníka, a zpracovaly příběhy Hany Šebkové a Aleny Čertnerové. Tým ZŠ Pouchov Hradec Králové zpracoval pod vedením Gabriely Kockové příběh Vítězslava Liebicha, tým ZŠ Josefov zpracoval pod vedením Zuzany Kladivové příběh Marie Fejtkové a tým ZŠ Dubenec zpracoval pod vedením Lucie Baliharové příběh Maruše Noskové.
Celé příběhy pamětníků můžete shlédnout a vyslechnout na stránkách jednotlivých běhů: Jaroměřsko a Hradec Králové.
Za podporu děkujeme nejen jmenovaným školám a městům, ale také Institutu Paměti národa Pardubice, Českému rozhlasu Pardubice a Hradec Králové, pardubickému Památníku Zámeček a Městské knihovně Hradce Králové.
Příběhy našich sousedů je vzdělávací a dokumentaristický projekt společnosti Post Bellum, která je známá především díky bohatému archivu pamětnických nahrávek Paměť národa. Jeho náplní je natáčení příběhů pamětníků událostí 20. století žáky druhého stupně základní škol a studentů škol středních.
Fotografie








































