Naše vize
- Věříme příběhům.
- Věříme, že předávání zkušeností mezi generacemi je nejpřirozenějším způsobem vzdělávání.
- Věříme, že žádná učebnice nedokáže inspirovat tak jako vyprávěný příběh.
Proto již pátým rokem organizujeme na školách projekt Příběhy našich sousedů. Vždy přímo v konkrétním místě. S místními žáky, rodiči, učiteli, školami a hlavně pamětníky.
Identitu komunity tvoří mj. společné příběhy a povědomí o nich. Věříme, že škola může být skvělé místo pro mezigenerační potkávání a budování regionální identity. Příběhy našich sousedů jsou o setkávání nejmladší a nejstarší generace, osmáci a deváťáci během jednoho školního pololetí natočí a publicisticky zpracují příběhy místních pamětníků. Příběhy pak představí na slavnostní veřejné prezentaci.
Proč se zapojit?
Protože můžeme přímo u vás propojit spolužáky, učitele, ředitele, rodiče, pamětníky, představitele města, místní novináře i další veřejnost do smysluplného projektu, jehož výstupy zůstanou v regionu natrvalo. Místní koordinátor se přímo u vás postará o to, aby vše klapalo, jak má.
Chcete vidět, jak to vypadá? Podívejte se na reportáž ostravské regionální televize.
Příběhy v rámci MAP?
Projekt Příběhy našich sousedů svým zaměřením skvěle zapadá do aktuálních výzev MAP.
Oblast implementace stanovená výzvou MAP II (obecné cíle) | Splňuje projekt Příběhy našich sousedů? |
---|---|
Otevřená škola | Ano.
Projekt přináší nové vzdělávací trendy (workshopy, školení). Propojuje jednotlivé aktéry vzdělávání (formální, neformální, rodiče, učitele… |
Rozvoj gramotností a kompetencí | Ano.
Projekt cíleně rozvíjí čtenářskou a pisatelskou gramotnost. Žáci se učí porozumět vyprávěnému příběhu a písemným dokumentům, přemýšlet o nich a používat je k dosažení cílů, a to v různých formách (psaná, mluvená). |
Regionální identita – spolupráce s komunitou | Ano.
Projekt přináší komunitní mezigenerační vzdělávání do vašeho regionu přesně dle specifikace výzvy (povinně volitelná aktivita F):
|
Jak se zapojit?
Snadno. Zvažte zahrnutí povinně volitelné aktivity F „Regionální identita“ při předkládání projektů do výzvy PO3 Místní akční plány rozvoje (MAP II). Stejně tak je možné využít i prostředky z předchozí výzvy v prioritní ose PO3.
V každém případě nás můžete kontaktovat a rádi s vámi podrobnosti prodiskutujeme osobně.
Kolik to stojí?
Vytvoření jednoho školního týmu a metodická péče o něj po dobu půl roku stojí 22 900 Kč. Nejčastěji pracujeme v jednom místě s 5–10 žákovskými týmy dle velikosti regionu.
Kde najdu praktické informace o průběhu?
Stručné informace včetně harmonogramu najdete v prezentaci. Informace vám samozřejmě rádi poskytneme také osobně. Stačí, když nám napíšete nebo zavoláte.
MAP, MAS a ORP se kterými jsme navázali spolupráci:
MAS Královédvorsko
MAS Frýdlantsko
MAS Jižní Slovácko
MAS Lípa pro venkov, z.s.
MAS Sdružení Západní Krušnohoří z.s.
SERVISO o.p.s.
MAS Opavsko z.s.
MAS Mezilesí, z.s.
MAP II v ORP Říčany
MAP II v ORP Tišnov
MAP II Dobříš II. – Brdy-Vltava o.p.s.
MAS Dolnobřežansko o.p.s.
MAP II v ORP Litomyšl II.
MAS Podhostýnsko
MAS Střední Polabí, z.s.
MAP II v ORP Vlašim
LAG Podralsko
MAP Nymburk
MAS Nad Orlicí – MAP Kostelecko
Kontakty
Mgr. Věra Tůmová
vera.tumova@postbellum.cz
(+420) 723 316 120