Při závěrečné prezentaci projektu Příběhy našich sousedů v Mladé Boleslavi konaném středu 15. března ve zcela zaplněné aule Obchodní akademie porota ocenila největším počtem bodů tým Osmiletého gymnázia, který zpracoval příběh čestného občana Mladé Boleslavi Michaela Kocába.

Při závěrečné prezentaci projektu Příběhy našich sousedů v Mladé Boleslavi konaném středu 15. března ve zcela zaplněné  aule Obchodní akademie porota ocenila největším počtem bodů tým Osmiletého gymnázia, který zpracoval příběh čestného občana Mladé Boleslavi Michaela Kocába. Tým ve složení Ondřej Smýkal, Matěj Kotrba, Kryštof Doležal a Marek Marcibál předvedl originální scénku, kdy je Kocáb coby muzikant a občanský aktivista vláčen po vyšetřovnách StB, aby posléze zprostředkoval vyjednávání mezi Občanským fórem v čele s Václavem Havlem a komunistickým premiérem Ladislavem Adamcem v době sametové revoluce. A zároveň se již chystá na odsun sovětských vojsk z Československa.

Jako druhý nejlepší byl ohodnocen tým mladoboleslavské Střední zdravotnické školy s příběhem lékařky Jarmily Šulcové, která dlouhá léta působila v boleslavské dětské nemocnici. Děvčata  vylíčila osudy ženy, která coby dospívající dívka prožila na vlastní kůži bombardování Mladé Boleslavi a nechybělo mnoho, aby ji v lazaretu, kam šla s maminkou pomáhat ošetřovat zraněné, zastřelil mladý německý voják.

Na třetím místě se umístil tým 4. ZŠ z Podolce, který natočil a zpracoval příběh paní Zuzany Tvrzské. Její otec Jindřich Hes – personální ředitel Škodovky – se účastnil protinacistického odboje. V době, kdy byl starostou mladoboleslavského Sokola, byl začátkem 50. let minulého století zavřen komunistickým režimem. Sama pamětnice za zlomový okamžik ve svém životě považuje setkání se svým současným manželem, který ji dovedl ke skautům.

Všichni členové poroty – boleslavská archivářka Alena Benešová,  učitel dějepisu z mnichovohradišťského gymnázia Petr Mazánek a boleslavský publicista Aleš Kysela – se shodli na tom, že obstály všechny týmy už tím, že se do projektu zapojily. Podstatné nebylo to, kdo vyhrál, ale o to, že účastníci projektu z hlediska tradiční školské výuky netradičním způsobem zpracovali příběhy pamětníků. Pro porotce nebylo jednoduché hodnotit práce jednotlivých týmů. „Ve sportovní terminologii klasifikace výkonu krasobruslařů lze říci, že všechny si zaslouží za svoji účast desítku – tedy nejvyšší možné ocenění.“ ocenil práci všech týmů porotce Aleš Kysela.